המצרכים:
500-600 גרם כבד צלוי כהלכה
1/4 כוס שמן אגוזים של טעמן
1/4 כוס סוכר חום
1/4 כוס סוכר לבן
2-3 בצלים בינוניים חתוכים לאורכם ופרוסים לאורכם, לרצועות בינוניות ולא דקות מידי .
1/2 כוס יין אדום מתוק (יין כן ? לא מיץ ענבים !)
1/2 כפית שטוחה קינמון.
מלח גס לפי הטעם (אני שמה בערך כפית)
פלפל שחור גרוס (גם מזה בערך כפית)
חבילת ערמונים בואקום של טעמן
כוס אחת של דובדבנים משומרים של טעמן ללא הנוזל
הוראות הכנה:
בסיר סוטאז' מחממים את השמן טוב ואז מוסיפים את כל הבצל ומטגנים תוך כדי שמערבבים מידי פעם בכף עץ, רק עד שהבצל מתחיל לקבל צבע שחום ויפה. מוסיפים את שני סוגי הסוכר, מנמיכים אש וממשיכים לבשל עד שהסוכר כולו נמס ומתקרמל. מוסיפים (בזהירות רבה !) את היין והקינמון ומבשלים עד שהנוזל מצטמצם ומסמיך מאד.
מוסיפים את הכבד הצלוי ומערבבים בשיא העדינות.
מוסיפים מעליו את הערמונים ואת הדובדבנים
מוסיפים מלח גס ופלפל שחור.
מבשלים עוד מספר דקות וזהו.
מנה מפתיעה וחגיגית שנהדר להגיש לצד פירה תפוחי אדמה !
מובטחת הנאה צרופה !
בתאבון 🙂
♥ המתכון של מיכל הררי ♥
